Ahad, Ogos 08, 2010

manisnya kisah kumbang mencari madu sang bunga


manis wajahmu semanis bibir mulusmu
terpesona aku pada renungan pertama
membuat aku ingin tahu...ingin rapat
tapi langkahku sunbang takut terpijak lubang
mana perginya ketabahanu bila aku perlu
tiada kekuatan mengiringi saat aku mahu
menyendiri aku sebentar mencari al-Hikmah
tiap doa kupohon agar jauhkan dari fitnah
moga aku dan kamu berada dalam jalan yang lurus
telah bersemi benih-benih kebahagian hakiki
mari bersama kita jaga agar jangan layu
tumbuh mekar walau tkdirnya tiada jodoh
mestikah aku terus menyusun langkah dan strategi
tentunya ya dan aku akan memberikan yang terbaik
macam pa yang kau idamkan sekian lama
terbit kasih terbenam segala keraguan
malam dan siang silih berganti
tika aku masih dan sentiasa menemani
mu............

0 luahan: